zaha hadid in athens ?

Πάνω που την μελετούσαμε, έρχεται και η είδηση ότι προθυμοποιήθηκε να σχεδιάσει το τζαμί της αθήνας και μάλιστα αφιλοκερδώς. Διάφορα τα ζητήματα. (1) θα αποκτήσει η αθήνα τζαμί, επιτέλους, και μάλιστα (2) υπάρχει η πρόθεση (από ποιους δεν ξέρω, αλλά από την hadid σίγουρα), το έργο να είναι ιδιαίτερο και λόγω της αρχιτεκτονικής του αξίας. (3) Άλλος ένας starχιτέκτονας στην αθήνα που, μετά τους calatrava το 2004 που επίσης προθυμοποιήθηκε και εν τέλει σχεδίασε το στέγαστρο του ΟΑΚΑ για τους ολυμπιακούς αγώνες (αφιλοκερδώς; νομίζω ναι), tschumi που κέρδισε τον διαγωνισμό του μουσείου της ακρόπολης το 2000 και το οποίο άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό το 2009 και renzo piano, που με ένα αντίστοιχο post, είχαμε παρουσιάσει την ανάληψη του σχεδιασμού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης στο φαληρικό δέλτα, φαίνεται να έρχεται στην ελληνική πρωτεύουσα, γεγονός από μόνο του θετικό. (4) άλλη μία πρωτοβουλία που φαίνεται να μην μπλέκει με αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, θυμίζοντας εκείνη την κουβέντα στο ίδιο θέμα με τον renzo piano.
Μία σειρά από πρώτες σκέψεις.
Related Posts: renzo piano in athens (?) zaha hadid@glasgow [part one] renzo piano [η πρόταση] Renzo Piano indeed… (2) νέο μουσείο ακρόπολης _ θέσεις αντιθέσεις
7 Responses to “zaha hadid in athens ?”
Comment from nik.g
Time November 26, 2010 at 2:40 am
για τον calatrava δεν γνωρίζω, θα του ρίξω μια ματιά με την πρώτη ευκαιρία και θα επανέλθω, είχα απλά την εντύπωση ότι ήταν επίσης αφιλοκερδώς, πιθανότατα να κάνω λάθος. Για την hadid τα δημοσιεύματα δεν αναφέρουν πουθενά το ενδεχόμενο διαγωνισμού, μακάρι να είναι έτσι.!
Comment from Stavros Martinos
Time November 28, 2010 at 1:44 am
Nai, o Santiago Calatrava ekane afilokerdws thn promeleth (dhladh, prosarmose thn palaioterh meleth tou gia to Olympiako Stadio tou Berolinou, h opoia den ylopoih8hke, stis diastaseis tou oikopedou tou OAKA). Telika phre thn ana8esh epeidh kapoios ypourgos h kapoia proedros organwtikhs epitrophs glyka8hke, kai egine apey8eias ana8esh (me akeraia thn plhrwmh) gia oristikh meleth kai meleth efarmoghs.
Vlakes einai oi ypoloipoi na douleyoun (diagwnismous) xwris na 3eroun an 8a plhrw8oun?
Malista, pera apo thn Z. Hadid (h opoia mono me mpourka den kykloforei), eida prosfata plhrwmenh kataxwrhsh sto ‘BHMA’ apo ellhnoamerikano arxitektona pou eipe na systh8ei sto ellhniko koino ws eidikos peri ths polypolitismikhs arxitektonikhs h kati tetoio.
Edw o kosmos xanetai, poios mplekei me diagwnismous…
Comment from Stavros Martinos
Time November 28, 2010 at 3:28 am
to de ar8ro ths ‘ka8hmerinhs’ gia thn Z. Hadid einai aristourghma. Anaferontai ta panta: empeiria, ari8mos proswpikou, xronoi paradoshs, mono kostos thn wra den grafei.
Kanonika oi diafhmiseis arxitektonwn ston typo, sthn Ellada toulaxiston, den einai (akoma) paranomes?
Comment from nik.g
Time November 28, 2010 at 5:07 pm
για το άρθρο έχεις απόλυτο δίκιο, δεν ήταν από εκεί που πληροφορήθηκα την είδηση, αλλά επελέγη ως σίγουρα το πιο περίεργο. στην αρχή δεν είχα συνειδητοποιήσει γιατί μου φαινόταν έτσι, είχα απλά την εντύπωση επειδή ερχόταν αντίθετα στις προηγούμενες (δημοσιευμένες) σκέψεις μου για την hadid, εκεί δηλαδή που αναρωτιόμουν αν και κατά πόσο συμφωνώ και μ’αρέσει (η αρχιτεκτονική, το design κτλ κτλ) βρίσκω ένα άρθρο που όπως λες είναι αριστούργημα.!
Comment from Stavros Martinos
Time November 29, 2010 at 12:29 am
telospantwn, mexri enos shmeiou einai 8emito o ka8enas kai h ka8emia na kanei ayto pou prepei gia na prow8hsei thn douleia tou. H periodos, kai gia ta mikra alla kai gia ta megala grafeia, se olo ton kosmo, einai para poly dyskolh (menw sthn N. Yorkh, opou oi arxitektones kynhgane kainouries douleies me to toufeki, kai pali den exei tipota).
Alla otan vlepoume se egkrith efhmerida oloselido ar8ro opou den grafetai kan to onoma tou syntakth, den einai na petame kai apo thn xara mas…
Comment from vaisseauspatial
Time November 29, 2010 at 10:31 pm
Post Scriptum
Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, η Ζάχα Χαντίντ, διέψευσε τα δημοσιεύματα που την ήθελαν να έχει προσφερθεί να σχεδιάσει το νέο τζαμί της Αθήνας αφιλοκερδώς.
Παράλληλα, η ΚΕΔ ετοιμάζεται για διεθνή διαγωνισμό. Καιρό έχουμε να δούμε τέτοιον, αφού τα περισσότερα σύγχρονα σύμβολα της Αθήνας και της Ελλάδας κατεπέκταση, επελέγησαν μέσα από κλειστούς και κατόπιν προσκλήσεως διαγωνισμούς (αναφέρομαι στην Στέγη, την Νέα Βιβλιοθήκη – Λυρική, ακόμα και το ΟΑΚΑ που αναφέρθηκε προτύτερα.
Πιθανότατα λοιπόν, το αρχικό δημοσίευμα να είχε στόχο να κινήσει το ζήτημα με ένα ηχηρό όνομα ώστε να δημιουργηθεί μία συζήτηση που να ξεφύεγει από το θρησκευτικό ζήτημα και να μεταφέρεται στο αρχιτεκτονικό – συμβολικό.
(http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=370377&dt=29/11/2010)
Comment from allos
Time November 26, 2010 at 12:35 am
για τον calatrava είχα την εντύπωση πως αφιλοκερδώς ήταν μόνο η προμελέτη. για την υπόλοιπη εργολαβία πληρώθηκε κανονικότατα νομίζω. ας με διαψευσει καποιος αν ειμαι παραπληροφορημένος.
όσο για τη ζάχα είχα την εντύπωση πως “αφιλοκερδώς” θα έπαιρνε μέρος σε διεθνή διαγωνισμό για το τζαμί.
τεσπά, οψόμεθα…